Att importera hund

Jag vill importera en shiba valp från Ryssland. Jag har dubbel medborgarskap i Ryssland och Sverige. Kan det bli några problem med registrering hunden i SKK och ägarregister om jag ska köpa valpen som rysk medborgare?

Kommentarer

  • Hej Olga,
    för att kunna registrera hunden i SKK måste du ha en exportstamtavla med ditt namn och svenska adress. Här finner du mer information om att registrera importerad hund.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.