Återköp

Hej!
Vi köpte vår hund vid 8 veckors ålder av uppfödaren. Nu måste vi tyvärr sälja henne. Vi pratade med uppfödaren om detta, och personen i fråga säger att hon har första rätt på att köpa tillbaka henne. Vi har kollat igenom avtalet, som inte heller har någon baksida och vi hittar inget om "återköp" på avtalet. Eftersom att det inte finns någon baksida på avtalet och därmed ingen information eller en i kryssad ruta på "återköp" så undrar vi om uppfödaren ändå har första tjing på vår hund?

Kommentarer

  • Hej,

    Uppfödaren har inte rätt att återköpa hunden, ni är fria att sälja den till vem ni vill.

    Vänliga Hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.