Armbågsledsdysplasi, AD grad1 (ED grad 1),HD grad C

Hej,
Jag har precis fått svar på röntgen på min Labrador Retriver
Och de var inga kul svar.
Men till min fråga.
Kan jag få mer information från den som "avläste" röntgen plåtarna?

Kommentarer

  • Hej Jörgen.
    Man har alltid möjligheten att prata med den veterinär som avläst hundens röntgenärende. Kontakta avdelningens handläggare som har telefontid måndag-fredag 13-15 på 08-795 33 66 för att få reda på när våra avläsande veterinärer har sina telefontider.
  • Hej!
    Jag skulle vilja att fler veterinärer tittade på de röntgenplåtarna som togs på vår tiks armbåge. Jag är inte nöjd med det svaret jag fått.
    Hur kan jag gå vidare för att få en "second opinion"?
  • Hej Cattis.
    Du har alltid möjlighet att röntga om din hund när det gått minst 6 månader sen förra röntgentillfället. Men då det är slumpen som avgör så kan det bli samma veterinär som avläser det ärendet.
    Du kan också överklaga det befintliga ärendet till Nordiska Panelen. Se bifogad länk med mer information om vad det innebär och hur man gör.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.