Arbetsutskott

Om en förenings styrelse består av sju ordinarie ledamöter kan då
AU bestå av fyra ledamöter?
Om så är "körs" ju övriga styrelseledamöter över när AU redovisas vid styrelsemöte??.

Kommentarer

  • Hej,

    Fyra personer låter mycket för ett AU, även om det inte alltid måste vara så att AU-beslut är enhälliga. Om någon i AU är av annan åsikt så kan styrelsen fortfarande ändra beslutet.

    AU är avsett för att fatta enklare beslut mellan styrelsemöten, om AU inte är säker på vad styrelsen skulle tycka om en fråga så ska frågan inte beslutas av AU, utan vid ett styrelsemöte eller per capsulam.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.