Är jag medlem i SKK?

Har betalt till Svalövs brukshundklubb är jag då automatiskt medlem i SKK

Kommentarer

  • Hej Yvonne!

    SKK- Svenska Kennelklubben har inga medlemskap i sig utan är själva huvudorganisationen med underliggande klubbar som t.ex. Svalövs brukshundklubb som i sin tur tillhör specialklubben SBK- Svenska brukshundklubben.
    Om din fråga gäller om du är medlem i en Länsklubb så är svaret nej. Om du vill bli medlem i en Länsklubb är enklaste sättet att gå via medlemsguiden.

    Hälsningar

    Helena Marknadschef
  • hej
    har inte fått nått nytt medlemskort så jag undrar om jag betalt och är medlem fortfarande.
    om hur får jag ett nytt kort.
    mvh marica
  • Hej Marica!

    Det bästa är om du tar kontakt med oss direkt så kan vi kontrollera hur det ser ut. Kontakta medlemsavdelningen på mejl medlem@skk.se eller via telefon 08 795 30 50.

    Hälsningar
    Helena Marknadschef
  • Om jag är medlem i cavalierssällskapet som lyder under skk och administreras av skk måste jag då betala ytterligare avgift till skk för att kunna anmäla min hund till en utställning?
  • Hej Annette!

    Vart du är medlem hänger ihop med vilken klubb som arrangerar utställningen och vilka krav på medlemskap de ställer, så kolla vad som gäller för aktuell utställning.

    Ha det gott!
    Hälsningar
    Helena Marknadschef
  • Mina hundar är regade i skk men hur vet jag om jag är medlem ?
  • Hur ser man att man är medlem?
  • Om du betalat in avgiften till SKK länsklubb samt får hem tidningen Hundsport så vet du om du har ett medlemskap i SKK länsklubb, annars kan du höra av dig till oss på medlem@skk.se eller 08-7953050 så kollar vi upp om du är medlem!
  • Hej!
    Om jag vill ställa ut min hund i en officiell utställning, vad måste jag vara medlem i nån brukshundsklubb? . Nu är jag medlem i Svenska lapphundsklubben. Räcker det ?
  • Hej Inga-Lill,

    Om du har en brukshund och det är Svenska Brukshundklubben (SBK) som är arrangör av utställningen så krävs ett medlemskap i SBK.

    Är det är en av SKKs länsklubbar som arrangerar utställningen så räcker det inte med medlemskapet i Svenska Lapphundsklubben (SLK) utan du behöver ha ett medlemskap i en länsklubb.

    Om det är specialklubben Svenska Lapphundsklubben som arrangerar utställningen så räcker det med det medlemskap som du har.
    Annika Medlemsservice
  • Hej
    Jag är ja medlem i skk? Är medlem i snwk, Ängelholm/ Laholms brukshundsklubb o Dvärgpincher klubben?
    Vill ställa ut en hund?
  • Hej Annika!

    Nej, du är inte automatiskt medlem i SKK länsklubb för att du är medlem i SNWK, SBK eller Dvärgpinscherklubben.
    För att ta del av SKK länsklubbsutställningar eller andra förmåner i SKK länsklubb måste man bli medlem. Ett medlemskap kostar 425 kr och du kan ansöka det här!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.