Anmälan till utställning

Min syster står som ägare på min hund för att jag inte är över 18 år och min mamma är inte medlem i SKK. Kan jag genom mitt medlemskap anmäla min hund till utställningar eller måste det göras med min systers medlemskap?

Kommentarer

  • Hej,
    den person som står som ägare på hunden i katalogen ska ha ett giltigt medlemskap. Så har du ett medlemskap så kan du skriva dig som ägare.

  • Tack för svar, betyder det att jag kan stå som ägare på hunden i SKK också eller kan jag bara stå som ägare i katalogerna på utställningar. Kunde jag även skriva mitt namn på papprena vi skickade in för att registrera hunden i SSK? hunden är importerad från Norge.
  • Hej,
    vill du stå som ägare i DjurID.se - SKKs ägarregister så kan du skicka in en ägaranmälningsblankett. Saknar du en blankett får du den enklast om du mejlar till djurid@skk.se.

  • Hej!
    Jag har idag anmält min hund till utställning men bockade i att jag ville ha nummerlapp via post. Jag har ändrat mig och vill ha bekräftelse, nummerlapp osv via mail. Jag är också osäker på om jag skrev rätt vad gäller specialtecken osv. Hur gör jag för att få detta ändrat och kollat?
  • Hej!

    I detta fall måste du ta kontakt med den aktuella arrangören med dina frågor.

    Lycka till på utställningen!
  • Om jag ska ställa ut min 9månaders hund nu, räcker den utställning sedan för att få ut championaten för spårprov och drevprov. Eller måste man ställa ut hunden efter 15 månaders ålder för att den ska vara giltig och man ska få ut championaten?
  • Hej Klara,
    du måste ställa ut hunden igen efter den har fyllt 15 månader för titeln.
  • Hej!
    Vart hittar jag webanmälan till utställning?

    Tack 😀
    //Anette
  • Hej,

    Klicka på denna länk, Internetanmälan så hamnar du rätt!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.