Ändra fodervärdsavtal till köpeavtal

Jag har en hund på foderavtal men min uppfödare ska inte ta någon kull på henne. Nu ska jag ta en kull valpar ( godkänt från min uppfödare) och vi vill då ändra så jag står som ägare på hunden. Hur gör vi då?

Kommentarer

  • Hej Ing-Marie!

    Vill börja med att be om ursäkt för den långa svarstiden! Det bästa för er tycker jag vore att ladda ner bilaga - särskild information från skk.se. På denna kan ni ange vilken hund som avses och där skriva några rader om att fodervärdsavtalet numera har upphört och att hunden per dagens datum har övergått med full äganderätt till fodervärden och era underskrifter. Därefter har överlåtaren inga rättigheter och du kan para tiken i lugn och ro med vetskapen om att hon är din.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.