Ålder för hund nr 2, lämplig ras

Hej!
Jag har en Dvärgschnauzer som är ca 7 1/2 månad (hane). Vi funderar på att skaffa en valp till. Mina frågor är; Hur gammal bör hund nr 1 vara då och vilken ras går bäst ihop med Dvärgschnauzer?
(Vi funderar b la på Pomeranian. Är den lämplig?)

Kommentarer

  • Hej Anette,
    jag skulle rekommendera att er nuvarande hund bör vara minst 1 år men helst äldre innan ni skaffar en till valp. Runt 2 års ålder brukar man säga att en hund räknas som vuxen. Det är bra att den andra hunden har mognat tillräckligt så den kan ta sig an att uppfostra en liten valp och inte bara vara en "lekkompis". Allt beror ju också på hur mycket tid ni lägger ner på hundarna.

    När det gäller frågan om rasen Pomeranian kan vara en lämplig ras tillsammans med dvärgschnauzer rekommenderar jag er att kontakta Pomeranianklubben som bäst kan svara på det.

    Lycka Till!
    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.