Aggressiv hund i bostadsområdet

Hej i vårt kvarter bor en aggressiv hund. Typ (Kamphund) om man skall beskriva rasen. Matten gömmer sig trycker hunden mot vägg håller hunden hängande i kopplet när de ser en annan hund. Hunddagis har promenerat hunden en gång om dagen men sagt upp pga av hundens beteende. Vi är många hundägare som väntar på katastrof när matten tappar kopplet o hunden får chans att anfalla. Det kommer hända! Det är väldigt många hundar i området! Sorgligt! Vad ska man göra Mvh/Carina

Kommentarer

  • Hej Carina,
    förstår att det känns jobbigt och otryggt men det enda ni kan göra i detta läge är att prata med hundägaren och få henne att förstå hur ni känner. Förklara också för henne att det kan bli både olyckligt och kostsamt för alla parter.

    Skulle det vara så att det händer en incident ska ni polisanmäla händelsen.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.