Hur gör jag ett ägarbyte?

Jag har ägt hund tillsammans med mitt ex. Jag har gjort en överlåtelsehandling att exet blir ensam ägare till hunden. Överlåtelsen har exet men vill att jag ombesörjer ägarbyte hos er.

Jag antar att blanketten för ägarbyte ska användas? Om kopia på överlåtelse bifogas borde väl exets underskrift räcka?

Kommentarer

  • Hej Stefan!

    Det räcker med att du skickar in en ägarbytesblankett som är underskriven av er båda.
    Om du inte redan har en blankett för ägarbytet så kan du hitta den här.

    Ni har för övrigt gjort helt rätt i att skriva ett avtal om vem som äger hunden, mer att läsa om detta finns här.

    Ha det gott!
    Hälsningar
    Helena Marknadschef

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.