Ägarbevis samma sak som stamtavla

Hej!

Vi har importerat en hund från Norge och vill registrera den i SKK. Läste att orginalstamtavlan ska skickas in till er. Det vi har fått från uppfödaren är ett "ägarbevis" från NKK där bl.a. vår hunds föräldrar är angivna. Är det samma sak som stamtavla? Eller är det ett annat dokument i behöver?

Kommentarer

  • Hej Stina,
    det vi vill ha är registreringsbeviset med 3-leds härstamning.
    Det du har fått är ett ägarbevis, jag råder dig att kontakta uppfödaren.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.