Äganderätt

Hej jag och mitt ex fick en hund av hennes son och de va jag som tog beslutet att ta över hunden! Mitt ex står som ägare på Jordbruksverket pga att bara en kan vara registrerad där! Nu har mit ex bestämt att jag inte ska få träffa hunden mer fast den har bott den största delen av tiden hos mig och de är jag som stått för dom stora kostnaderna typ hunddagis och foder! Har hon rätt att göra så eller har jag nån typ av rättighet till hunden? Vi har haft hunden sen den va 6 månader och nu är snart 2,5 år!

Kommentarer

  • Hej Peter

    För att kunna ge dig ett adekvat och bra svar på din fråga måste SKK ha mer information. Jag får därför be dig att kontakta den juridiska rådgivningen via mejl eller telefon. Rådgivningen är en medlemsförmån varför medlemskap i någon SKK-ansluten klubb krävs.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.