Äganderätt vid skilsmässa

Hej!
Mitt ex och jag skilde oss för några månader sen. Vi har kennel med 5 st hundar. Jag står som slutlig ägare för kenneln.
Gällande hundarna så står jag som registrerad ägare på 3 av hundarna och mitt ex som ägare på 2 av hundarna.
Vad gäller vid bodelning?  Är det den som står som ägare som får hunden eller ingår den i resten av bodelningen?
Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Förutsatt att ni inte har upprättat äktenskapsförord så är hundarna sådant lösöre som ingår i giftorättsgodset och tas upp vid bodelningen.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.