Vilken locklyft bör jag ha till mitt nedsänkta spabad?

Vi vill ha en smidigare hantering av vårt lock. Vilken locklyft bör jag ha till mitt nedsänkta spabad?
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    Vi har flertalet olika locklyftare i vårt sortiment för smidig hantering av ditt lock. Vi rekommenderar följande locklyft till ditt bad om det är nedsänkt: https://svenskabad.se/produkt/locklyft-nedsankt/

    Ha en fin dag!
    Tomas
  • Hej,

    Har ett Svenska Pro Floden infällt i trädäck och sticker upp ca 45 cm. Då skulle ju ovan lock kunna passa bra!

    Fråga: Ovan lock går både att skruva i panelen på Floden samt i trädäcket vid sidan om Spabadet när jag läser manualen, stämmer det?

    Fråga två som det råder lite olika bud om som jag har fått två olika svar är om jag behöver förstärka bakom Flodens panel med en regel eller inte. en ÅF sa absolut ja, en annan sa nej det går bra utan förstärkning. Vad gäller?

    Sista frågan som det inte finns uppgift på - hur mycket utrymme behövs bakom spabade när locket är uppfällt? Jag har inte stort mer än 40 cm, därav frågan. Många locklyftför nedsänkta spabad klarar ju det, men ingen uppgift på just detta.

    Tacksam för snabb hjälp!

    Peter
  • Hej Peter,

    Locklyft TS-09 går att skruva i trallen eller i spabadets kabinett/panel.
    En skiva eller regel av trä eller plåt behövs som förstärkning på insidan om locklyften ska monteras i spabadets kabinett/panel.
    Mer info hittar du här: Montering locklyft TS-09

    Ha en fin dag!
    Annelie