Bytt vatten och badet värmer inte, vad kan jag göra åt det?

Hej,

Jag har i helgen bytt mitt vatten och nu värmer inte spabadet, vad kan jag göra åt det?

Nils

Kommentarer

  • Hej Nils,

    Härligt med nytt kristallklart vatten! Detta problem kan uppstå vid vattenbyte. Trolig orsak är luft i någon av pumparna. Kontrollera även att samtliga munstycken är öppna. Lossa försiktigt anslutningen till pumpen genom att skruva på den med handkraft. Detta skall göras medan pumpen går. När du lättat den så pass mycket att vatten börjar rinna ut så kommer luften i pumpen att pysa ut och snart ser du ett flöde i spabadet igen. Skruva nu tillbaka anslutningen tills den håller tätt.

    Ha en fin dag!
    Tomas
  • Hej
    jag håller på att starta upp mitt nya spa Källan men kan inte bli av med larmet om luft i pumpen. Jag har luftat (flera ggr) och det kommer bara vatten.
    även brutit strömmen för omstart. Pumparna verkar fungera och låter ok men larmet är kvar?
    vad jag kan se är alla ventiler/munstycke öppna.
    Vad göra?
    mvh

    Patrick
  • Hej Patrick,

    Har du luftat pumpen som är sammankopplad med styrboxen?
    Finns en beskrivning och bild på sidan 4 i manualen.
    Manual Källan​​​
    Annelie
  • Ja jag har luftat och det kommer bara vatten, den pumpen startar inte.  Hörs bara ett dovt el brum (ej pump ljud)
    Jag har brutit strömmen ett bra tag och startat om allt men får fel larm på luft block i filter pumpen i alla fall. Men det finns ingen luft och den startar inte???

    Patrick
  • Hej Patrick,

    Vänligen fyll i en serviceanmälan så återkopplar vi till dig i ärendet så snart som möjligt.
    Annelie
  • #23273 serviceanmälan
    ok då behöver jag inte bry mig om uv lampan, då behöver jag bara hjälp med resten.
    Patrick
  • Hej Patrick,

    Ditt ärende är utlagt till en tekniker som återkopplar till dig så snart som möjligt.
    Annelie