Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur ändrar jag uppgifter på en användare?

Hej!

Har en anställd som bytt e-postadress. Hur ändrar jag den på SSG?
Anonym Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    Som administratör kan du ändra en användares uppgifter, ex. e-postadress, enligt följande:

    1. Klicka på Logga inwww.ssg.se
    2. Välj alternativet "Hantera kompetenser och användare"
    3. Klicka på Användare under Hantera till vänster
    4. Klicka på den användare vars uppgifter du vill redigera
    5. Ändra uppgifterna och klicka på spara.
    6. Om du behöver skicka inloggningsuppgifterna på nytt, ladda om sidan för att ändringen ska slå igenom.

    Petra Sahlén Supportadministratör
  • Hej!

    Kan man ha 2 e-postadresser på en användare?

    Vårt företag byter namn 1:a februari. Redan nu så har vi 2 mailadresser, och kommer att ha det under en övergångsperiod.

    Med vänlig hälsning

    Kicki Sundqvist
    Inspecta Sweden AB, Luleå
    Kicki
  • Hej,

    Nej, tyvärr kan man bara ha en mailadress på en användare.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej,
    Hur ändrar jag telefonnummer för en användare?
    Anders
  • Hej,
    Om det är en kursdeltagare det gäller så går man in via "Användare" på rätt person. Längst ner kan man ändra telefonnummer.
    En administratör kan ändra detta själv.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej,
    Jag har fått fel namn på mitt kort vad gör jag

    Urban
  • Hej,
    Det är administratören som kan ändra namn på din profil och sedan beställa ett ersättningskort åt dig.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej.
    Jag la in fel mailadress på en av våra anställda och anmälde honom sedan till 2 kurser. Nu har jag ändrat till rätt mailadress. Går inbjudan till kurserna automatiskt iväg till hans nya mailadress eller hur gör jag för att skicka dem igen? Behöver jag spärra det första utskicket på något sätt (om det har gått iväg till någon annan)?
    Frida
  • Hej,
    Man kan gå in på användarens profil och skicka om inloggningsuppgifterna till rätt adress. Längt upp till höger i profilen ser du "Skicka inloggningsuppgifter". Det går inte automatiskt ut ett mail när man ändrar adress.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej!
    Hur gör jag för att ta bort en användares inpassering på ett ställe där vårat företag inte behöver ha inpassering?
    Chefen
  • Hej,
    Man kan inte ta bort gällande kurser. När kursen utgått så försvinner den från användarens profil.
    Erika Elmqvist Supportadministratör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.