Försvunna deltagare

Hej
En del av mina anställda som har SSG har försvunnit från min lista med användare så jag kan ej tilldela kurs.

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Om en användare har blivit borttagen från ert företag så beror det högst troligt på att denne har varit inaktiv under en längre tid och därför blivit gallrad i enlighet med den nya GDPR-lagen. Vi sparar inte personuppgifter om det inte är motiverat.

    Du kan lägga till användaren på nytt med hjälp av dennes personnummer, och därefter tilldela de kurser som behövs.
    Thomas Björling Supportadministratör
  • Men han fick nytt kort för en månad sen.
    Då ska jag väl inte behöva göra om det.
    Anders
  • Hej Anders,

    Användaren (som jag låter vara anonym då detta är ett publikt forum) har mycket riktigt fått ett nytt accesskort nyligen. Denne har dock inte haft giltiga kurser sedan augusti 2017, därav GDPR-gallringen och borttaget av användaren.

    Vill du ha mer information i det specifika ärendet kan du gärna ringa oss på 060-141510.
    Thomas Björling Supportadministratör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.