Vattenmätare

Varför ger ni inte ut gratis konsoler till vattenmätaren?
Bertil

Kommentarer

  • Sörmland Vatten AB är ett kommunägt aktiebolag. Den affärsverksamhet som en kommun får driva för att tillhandahålla allmännyttiga anläggningar eller tjänster kallas för sedvanlig kommunal affärsverksamhet och för denna får kommunen ta betalt.

    Kommunen är härvid bunden av självkostnadsprincipen enligt vilken kommunen inte får ta ut högre avgifter än som motsvarar kostnaderna för de tjänster eller nyttigheter som tillhandahålls.

    Vårt uppdrag är att tryggt och säkert leverera ett dricksvatten av god kvalité, och att omhänderta och rena avloppsvatten. Kostnaderna för att utföra vårt uppdrag delas sedan av vattenkollektivet. Vi arbetar ständigt på att vara så kostnadseffektiva som möjligt.

    Kostnadsfördelningen ser ut som följande:
    Huvudmannen svarar för alla arbeten och kostnader för den allmänna anläggningen. Fastighetsägaren svarar för alla arbeten och kostnader för VA-installationen.
    Therese
  • Hejsan! Vill veta vad var min sista avläsning på min vattenmätare som jag skickade in till er. Tack!

    Feras Filip Shuhied
  • Hej Feras, för att kunna hjälpa dig med det så behöver vi veta vad du har för adress. Vänligen mejla oss istället för att inte lämna ut personliga uppgifter här: kundservice@sormlandvatten.se
    Pernilla