Varför ska jag betala lägenhetsavgift?

Jag begriper inte vad lägenhetsavgift betyder, vi ju i en villa?
Monica

Kommentarer

  • Lägenhetsavgift är en av de två fasta avgifterna i brukningstaxan. Avgift för ett hushåll och baseras på hur många bostadsenheter det finns på fastigheten.
    Lars
  • Men varför man betalar lägenhetsavgift

    lexjuri@hotmail.se
  • Lägenhetsavgift eller brukningsavgift som det även benämns betalar man årligen för att man har allmänt vatten och avlopp. Avgiften består av en fast och en rörlig del. Den rörliga delen beror på mängden vatten man förbrukar.
    Therese
  • Vad styr storleken, eller antalet lägenhetsavgifter man ska betala?
    Göran Lundquist
  • Det är kvadratmeter för bostadsytan som styr antal lägenhetsavgifter. En lägenhetsavgift är 150m2.
    Pernilla