Taxor vatten och avlopp

Hur kan vattenavgiften per kubikmeter vara olika mellan kommunerna?
Selma

Kommentarer

  • Vårt uppdrag är att tryggt och säkert leverera ett dricksvatten av god kvalité, och att omhänderta och rena avloppsvatten. Kostnaderna för att utföra vårt uppdrag delas sedan av vattenkollektivet, det är det som gör att det är olika kostnader i olika kommuner. I Katrineholm är man flera hushåll som delar på kostnaderna om vi jämför med Vingåker eller Flen som har färre hushåll som ska dela på kostnaden.
    Helen
  • Hej,
    Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att hitta info om era taxor för snurrat runt på alla möjliga hemsidor och länkar som inte fungerar
    ​Tacksam om ni kan maila mig en länk till renhållnings priser som gäller för hushåll i Vingåker.
    Vänligen
    Anne

  • Här kommer länken till Vingåkers taxedokument för renhållning: Taxedokument renhållning | Sörmland Vatten (sormlandvatten.se)
    Pernilla
  • Otroligt svårt att hitta förslaget om förändrade taxor för vatten och avlopp från 1 januari 2024. Gäller fastighet i Katrineholm.
    Jag hittar det inte. Gör det tydligare och mer lätthittat!
    Kristina
  • Hej .

    Vi tar detta med oss och ska göra det mer lätt att hitta på hemsidan . Jag har länkat här till vår hemsida och vi kommer så snart vi kan och beslut är taget att uppdatera med mer information.
    Förslag till taxor 2024​​​
    Jenny
  • Hur kan det komma sig att Vingåker och Flens kommuner har ca 70% högre sophämtningsavgifter än Katrineholms kommun??
    Göran Lundquist
  • Kostnaderna för att utföra vårt uppdrag delas sedan av vattenkollektivet, det är det som gör att det är olika kostnader i olika kommuner. I Katrineholm är man flera hushåll som delar på kostnaderna om vi jämför med Vingåker eller Flen som har färre hushåll som ska dela på kostnaden.
    Pernilla