Sophämtning udda eller jämna veckor

Jag undrar om vi har sophämtning udda eller jämna veckor. Eftersom det är ett sommarhus är det bra att veta när den börjar och slutar. Det går inte att få fram informationen via sök sophämtningsdag på er hemsida.
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara! Det är viktigt att ange korrekt adress när du söker på sophämtningsdag, annars får du ingen träff.

    Sophämtning | Sörmland Vatten (sormlandvatten.se)

    Pernilla
  • Hej!
    Kan man välja sophämtning
    1 g/månad ist.f varannan vecka? Det blir inte så mycket sopor då man återvinner det mesta.
    Vänliga hälsningar
    Monica

  • Hej Monica,
    För att få hämtning var fjärde vecka måste du anmäla till samhällsbyggnadsnämnden i din kommun att du har en godkänd och skadedjurssäkrad kompostbehållare där du slänger ditt matavfall. Blankett hittar du på respektive kommuns hemsida.

    Återkom till kundservice om du inte hittar blanketten, så hjälper vi dig gärna.
    Pernilla