Missad sophämtning

Vad gör jag om jag missat att ställa ut mitt sopkärl på hämtningsdagen och sopkärlet inte blivit tömt?
Sara

Kommentarer

  • När du har missat att ställa ut ditt kärl kan du beställa en extrahämtning av oss, då tömmer vi ditt kärl inom 3 arbetsdagar mot en kostnad enligt gällande renhållningstaxa. Ett annat alternativ är att beställa en hämtning av en säck som hämtas i samband med nästa sophämtningstillfälle, även denna tjänst enligt gällande taxa.

    Hälsningar, Kundservice
    Tove
  • Vad händer när Sörmland Vatten missar att tömma då?
    Jörgen
  • Gäller det en ren miss så ska det åtgärdas inom 3 arbetsdagar.
    Pernilla
  • Ok, det har gått 4 dagar nu.
    Jörgen Andersson
  • Vilken adress gäller det?
    Pernilla
  • Okej, jag ber entreprenör meddela till vilket datum tömningen är omplanerad.
    Pernilla