Jag är aldrig i mitt hus, varför måste jag då fortsätta få fakturor från er?

Jag har både vatten och renhållning - kan man inte bara pausa det?
Helen

Kommentarer

  • Och vad blev svaret?
    Göran Lundquist
  • Svaret är nej,man kan inte pausa sina abonnemang. När det gäller hushållsavfall så får man vända sig till sin kommun och ansöka om uppehåll i hämtning. Får man det beviljat så behöver man inte längre betala hämtningsavgiften, men grundavgiften ska man fortsätta betala.
    För vatten och avlopp måste man betala oavsett, det man själv kan påverka är själva förbrukningen. Det är viktigt att lämna in en vattenavläsning och meddela att det inte finns någon förbrukning av vatten och därför är noll.
    Pernilla