Hushållsavfall

Varför har vi inte som i Eskilstuna, flera olika sopkärl med olika färger på påsarna. Om nu folk slänger så mycket fel.
Marie-Louise

Kommentarer

  • Eskilstuna har valt att investera i det så kallade optiska systemet och byggt en egen behandlingsanläggning för det.

    Regeringen beslutade i somras om nya regler gällande insamling av förpackningar. Fastighetsnära insamling ska vara införd för alla hushåll i hela Sverige år 2027. Detta innebär att vi har börjat arbeta med hur vi kommer att införa sortering vid bostaden (fastighetsnära insamling), det finns olika tänkbara alternativ att utreda.

    Tack för att du är miljömedveten och vill sortera mer!

    Jenny