Hur sorterar jag tomma behållare för toner.

Hej
Som rubriken. Hur sorterar jag förbrukade tonerkassetter. De är av hårdplast, men har några skruvar och plåtbleck.
Sven

Kommentarer

  • För exempelvis färgkassetter till skrivare finns ett frivilligt retursystem hos många tillverkare.
    Om det saknas kan tomma färgkassetter lämnas som elavfall. Om det finns färg kvar lämnas den som farligt avfall till återvinningscentralen.
    Vår personal på återvinningscentralerna hjälper dig gärna rätt när du är på plats.
    Jenny