Fastighetsnära Insamling

Vad händer med att få flera kärl hemma?
Camilla

Kommentarer

  • Regeringen beslutade i juni 2022 om nya regler gällande förpackningsinsamling

    Det innebär att Sveriges kommuner tar över ansvaret för förpackningsinsamling från och med 2024-01-01. Samtliga kommuner ska ha fullt utbyggt fastighetsnära insamlingssystem för alla boendeformer som ska vara klart 2027-01-01.

    Just nu pågår arbetet inom Sörmland Vatten för hela projektet med insamlingssystem.
    Therese