Till senaste kommentaren

Hur får jag igång min internetuppkoppling?

Hej,
jag får inte mitt bredband att fungera. Kan ni hjälpa mig med det?

Kommentarer

  • Hej!
    Här kommer några tips på saker du kan göra för att ta reda på vad som är fel:

    Sätt in en nätverkskabel direkt mellan internetuttaget i väggen och din dator. Om du får en internetuppkoppling då, så är det förmodligen fel på din router. Kontakta återförsäljaren så kan de hjälpa dig.

    Är det fel på din TV? Har du IP-TV via bredbandet? Om internet fungerar, men inte TV:n, så är det förmodligen fel på antingen IPTV-boxen eller TV:n. Kontakta återförsäljaren så kan de hjälpa dig.

    Sollentunahem har fiber genom SEOM:s stadsnät, där kan du välja den bredbandsleverantör du önskar bland de leverantörer som finns anslutna. Valbara leverantörer hittar du här.

    Om du som ny hyresgäst inte kan teckna abonnemang på grund av att förra hyresgästens abonnemang spärrar uttaget, ska du göra följande:

    • Gå in på www.bredbandskollen.se via den nuvarande aktiva anslutningen på ditt uttag (det fungerar INTE att göra det från t.ex. din telefon med 3G/4G)
    • Utför en mätning, så kommer information om vilken leverantör som ligger aktiv komma fram när mätningen är genomförd.
    • Kontakta sedan denna leverantör, som på direkten avslutar tjänsten hos SEOM via deras direktkopplade system.

    Notera: SEOM kan inte avsluta tjänsten åt dig, utan det är leverantörerna själva som hanterar tjänsterna i SEOM:s stadsnät.

    Vi har avtal med SEOM:s stadsnät, men ni kan själv välja annat nätbolag om ni önskar.

    Här är kontaktuppgifter till SEOM om ni vill veta mer om de tjänster vi har hos dem:

    Sollentuna Energi & Miljö AB
    Telefon 08-6238800
    kundtjanst@seom.se
    https://www.seom.se/kundservice/

    Sollentunahem
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.