Hissen Muskötstigen 1

Hej,
hur kan det komma sig att hissen på Muskötstigen 1 fortfarande inte är lagad efter snart 4 veckor? Och varför är det så omöjligt för Sollentunahem att informera oss som bor i fastigheten om vad som sker i frågan? Som både hyresgäst och skattebetalare i kommunen är jag direkt missnöjd med hanteringen av ärendet och mina skattepengar. Att behandla oss hyresgäster så här nonchalant och helt sakna förståelse för hur avsaknaden av hiss påverkar vår vardag tyder på ointresse för arbetsuppgiften. Att dessutom inte förmå att ställa större krav på hissföretaget är inget annat än missbruk av offentliga medel. Hissen var även ur funktion två långa perioder förra året. Har ni verkligen så dåliga avtal där ett privat företag bara kan strunta i att leverera utan konsekvenser?

Hälsningar
Marie Nilsen, våning 8
Marie Nilsen Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej
    Marie,

    Vår entreprenör, Schindler hiss AB, har ansvar för att reparera hissen och i dagsläget är det oklart hur länge hissen behöver vara avstängd. Vi ska utreda orsaken till förseningarna och vi ber om ursäkt för att det har skapat besvär för våra hyresgäster. Orsaken till förseningen kommer vi att utreda och ett första besked är att det beror på långa leveranstider på reservdelar då dessa inte tillverkas i Sverige. Vi kommer att göra vårt bästa för att hissen snarast möjligaste ska återgå i drift.

    Med vänliga hälsningar
    Sollentunahem Information



    Sollentunahem Information

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.