YR.NO vs SMHI.SE

Är det så att när vädret kommer från väst så stämmer YR.NO prognoser bättre och när vädersystemen kommer från öst så stämmer SMHI´s prognoser bättre. Detta gäller Stockholm. Eftersom de flesta vädersystem kommer från väst så använder jag YR.NO till 90% för att ha koll på vädret. Är jag fel ute?

Kommentarer

  • Hej Jan,
    Svårt att kommentera detta då vi inte har någon statistik över detta. Men det ska ju inte påverka då ortsprognoserna görs på samma sätt för hela Sverige.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst