Vinter?

Här i bohuslän har vi inte haft nån vinter eller snö att tala om. Hur normalt eller onormalt är detta historiskt. Är det detta man får räkna med eller beror detta på el nino?

Kommentarer

  • Hej!

    Statistiskt sett är sannolikheten för sammanhängande snötäcke i Bohuslän nu under andra hälften av februari ungefär 30 % (kustområdet) eller 40 % (några mil in i inlandet). Här ser vi hur det brukar se ut den 15 februari, baserat på den klimatologiska standardperioden 1961-90:

    http://www.smhi.se/klimatdata/meteorologi/sno/snodjup-och-andel-ar-med-snotacke-15-februari-1.7876