Vinduppgifterna ni lämnar är ju helt otroliga.

Ta till exempel kustvädret Fredag 9 Juni Blekingekusten.

"Mellan syd o sydost 6-9 m/s     max medelvind 13 m/s."

Jag har alltid trott att det är medelvinden som ni menar är mellan 6 till 9 m/s.??
Max medelvind 13 m/s vad är det ? Det borde väll i så fall stå 6-13 m/s?
Eller syd till sydost 6-9 m/s max byvind 13 m/s. För blåser det 13 meter medelvind har vi ju 15- 20 meter byvind.
 Vad jag förstår så har ni säkrat upp för 3 till 20 meter per sekund i prognosen vem i hela världen ska kunna rätta sig efter detta med en liten segelbåt. Det enda man vet med någon säkerhet är att det inte blir full storm. mvh. jim

Kommentarer

  • Hej Jim, tack för ditt inlägg!
    Jag håller med dig, det är fullt möjligt att missuppfatta den informationen.
    Tjänsten Kustvädret har flera kända fel, och den har inte heller riktigt den kvalité vi vill stå för. Vi hänvisar därför till att använda Hav- och kustväder istället.
    Önskar dig en fortsatt bra fredag!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.