Vinduppgifter, Rödkallens fyr

Varför har vinduppgifterna från Rödkallens fyr försvunnit från sidan "Senaste observationer" De platser till havs som ligger i området är inte rättvisande. T.ex Storön ligger i lä för vindar mellan NV-NO och Luleå flygplats är för nära land. Om inte Rödkallen kommer tillbaka kanske Larsgrund (som finns på Viva) kunde tas med.

Kommentarer

  • Hej Lasse, tack för att du kontaktar oss med denna fråga.
    Vi har utfört ett omfattande teknikbyte på stationen, och stationen är precis uppstartad, så förhoppningsvis får vi ut även vinddata i produktion inom kort.
    Önskar dig en fortsatt trevlig onsdag!
  • saknar vind uppgifter från Rödkallen
  • Hej Lars-Göran,

    Mätstationen Rödkallen har för tillfället ett driftfel. Vi hoppas att vi ska kunna lösa detta snarast.

    Vänliga hälsningar,