Vindriktning

I dessa tider med bränder över nästan hela landet vore det viktigt för alla  att veta maxvindens riktning. Den fanns med i tidigare versioner av sidan, men inte nu längre. Det finns flera anledningar än bränder, då det vore värdefullt för allmänheten att känna till maxvindens riktning.
Vinden utgörs av en vektor som beskrivs med två mätetal: riktning och hastighet. Nu får man bara veta maxhastigheten, d.v.s. en halvsanning.