"Hur säker är prognosen" - varför visar ni vindpilar och inte bokstäver?

Er nya presentation; Hur säker är Prognosen, har Vindpilar enligtbifogade fil.

Varför inte sätta ut Syd. Syd-väst/ost med bokstäver om det nu är det som pilarna avser?

(eller är det säker (uppåt). Ganska säker o.s.v. - det betyder såna pilar hos tipstjänst...

Ej Tydligt.

Vänliga hälsningar Calle

Bifogad fil:

Kommentarer

  • Hej Calle,
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Vi har valt att använda pilar istället för väderstrecks-bokstäver, då det inte alltid är så lätt att förstå vad som menas med t.ex. "sydlig vind" (att vinden blåser från syd).
    I alla våra tjänster kan man hitta vindpilar istället för bokstäver.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag och kväll!