Vindhastighet i sjörapporten, medelvind eller vindbyar?

Ni anger vindhastigheter i era sjöväderrapporter för olika platser, men anger ni dem i medelvind eller möjligen i hastighet i vindbyarna?

Kommentarer

  • I sjörapporten är det medelvind som används, vindbyar används i regel inte till sjöss.

    Tittar du på vädertjänsten Hav- och Kustväder nämns både medelvind och byvindar då det gäller både sjö och kustväder.