Vind?

VARFÖR KÄNNS VINDEN KALLARE NÄR DET ÄR INGEN SNÖ PÅ MARK (OAVSETT LUFTFUKTIGHET)???

Kommentarer

  • Hej!

    Det är tvärtom. När marken är snötäckt reflekteras mera strålning ut i rymden, och det blir kallare i luften än det skulle ha blivit med barmark. Skillnaden kan vara flera grader. Däremot blir själva markytan kallare vid barmark, eftersom snön har en isolerande effekt.