Vattenförning enligt Modelldata per område

Hej,

Jag har laddat ner och kollar på statistiken för vattenföringen som är beräknad utifrån modelldata. Jag undrar var som är skillnaden mellan total vattenförning och lokal vattenföring för ett område?

Joakim Frisk

Kommentarer

  • Hej!
    Lokal vattenföring avser vattenföringen i det lokala delavrinningsområdet. Total vattenföring innefattar även vattnet som kommer från avrinningsområden uppströms.

    Allmänhetens Hydrolog