Vattenföring Höje Å

Hej!

Jag skriver examensarbete vid LTH och använder data från SMHI för vattenföringen i Höje Å, mätstation Trolleberg i Lund. Jag ser att det bara finns data fram till 28 januari 2020. Finns det data från efter dess? Om det finns tillgängligt någonstans så skulle jag vara mycket intresserad av den datan så den troligen skulle göra stor nytta för min modellering.

Med vänliga hälsningar
Per Nelsson

Kommentarer

  • Hej Per!

    Tack för din fråga.
    Det har varit flera problem med mätningarna vid stationen, bland annat stölder av mätutrustning och att ett nytt avbördningssamband måste tas fram. Den preliminära planen är att stationen ska vara igång igen i maj.

    Hoppas att du kommer vidare i ditt arbete utan denna data.

    Vänliga hälsningar
    Anna

    Allmänhetens Hydrolog
  • Hej!

    Tack för svaret! Det var lite tråkigt att höra, men vi får göra vad vi kan med den datan som finns!

    Trevlig helg!

    Per Nelsson