Vatten i älvarna

Hej SMHI! Tack för mängder av observationer! Varför visar ni inte vattenföringen i de stora älvarna? Här i söder t.ex. Göta älv, Klarälven, Motala ström och Norrström i Stockholm, och inte heller efter Norrlandskusten. På kartan finns enstaka m3/s på massor av ställen, men inte de stora utflödena.

M v h
Johan Sundberg

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Du kan använda vår tjänst HydroNu:
    Hydrologiskt nuläge | SMHI - Vattenwebb
    Där beräknar vi modellresultat för utloppet i alla älvarna. Detta kan du använda om du tycker att observationspunkterna ligger för högt uppströms.

    Mvh
    Marie
    (hydrolog)
    Allmänhetens Hydrolog