Vart har rss varningar tagit vägen?

Hej!

Jag hade varningar över RSS på:

http://www.smhi.se/weatherSMHI2/varningar/smhi_...

Men nu funkar den länken inte mer längre.

Finns den nån annanstans? Jag har kollat igennom:

http://www.smhi.se/om-webbplatsen/prenumerera-m...

Men där finns inget om varningar.

M

Kommentarer

  • Hej Martin, tack för din fråga!

    RSS-flödet för vädervarningar har varit borta ett tag, jag har skickat vidare frågan till ansvariga och fått svaret att varningarna nu finns tillgängliga i Öppna data

  • Riktigt tråkigt att man tagit bort RSS-varningar på olika områden. Vår förening hade det också på en hemsida. Snälla lägg tillbaka dem som det var.
  • Varför tog man bort det? Måste väl ha gått på automatik...
  • Hej Niklas,
    Det var tekniska skäl till att vi var tvungna att ta bort RSS-flödet för varningar, vi beklagar detta. Vi håller på att diskutera möjliga lösningar för framtiden, tack för att du tagit upp frågan!
    Som Ellen påpekar tidigare, så kan man via Öppna data - Varningar bygga lite kod som läser detta API, det behövs dock lite förkunskap om webbprogrammering.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.