varning

Hur kan det komma sig att ni utfärdar stormvarning för alla landområden runt Vänern men om man befinner sig på sjön så varnar ni bara för kuling???

Kommentarer

  • Hej Sture,

    Så som läget ser ut nu så är det varning för stormbyar sydväster och väster om Vänern.
    När de kommer till norr, öster och till viss del söder, så är det ”endast” varning för mycket hårda vindbyar. Motsvarigheten till mycket hårda vindbyar när man pratar om sjön, är kuling.

    Du kan läsa mer om våra varningar och vad de betyder här: https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/varningsdefinitioner#klass1

    Vänliga Hälsningar,