Värmebölja och rekordvärme.. vems väder har vi fått egentligen?

Hej

Det är värmebölja, rekordvärme och torka i Sverige, Japan och kommande dagarna även i stora delar av Europa.

Men det kan ju inte vara rekordvarmt överallt.. om sommaren 2018 i Sverige är betydligt varmare än normalt här är det då så att några andra ställen istället har det svalare och blötare än normalt?  Och var är det isf?