Världsväder beta, varför är den borttagen?

Saknar världsväder beta, varför är den borttagen?

Kommentarer

  • Hej!
    Våra mätningar visade att Världsväder-tjänsten inte användes värst frekvent, därför valde vi bort den, för att satsa resurserna på andra produkter.

  • Jag tycker ni ska återinföra Världsvädertjänsten. Enormt informativ och bra. Har väglett mig till många intressanta resmål under bästa förutsättningar. Upplevde vackert höstväder i venedig tack vare denna tjänst. upplevde fantastiskt höstväder i Portugal likaså med hjälp av denna tjänst.
    Vänliga hälsningar Lars Baltsar Jonsson

  • Hej Lars, tack för din återkoppling!

    Det är kul att höra att du hade användning och tyckte om tjänsten. Vill får hålla tummarna för att det i framtiden går att återinföra en liknande tjänst om intresset ökar.

  • Var hittar man Sverigeväder Beta. Fanns före jul men nu får jag felmeddelande.

  • Hejsvejs, jag tycker ni har bra vädersidor på det stora hela men jag håller med förgående inlägg att ni ska införa världsväderprognoser igen.

  • Hej Anders,
    Sverigeväder-tjänsten är numera integrerad i startsidans väder, du hittar det på www.smhi.se.

  • Hej SMHI, jag har också haft nytta inför många resmål, då man kan glädja sig åt förhoppningsvis en bra vädervecka. kul om ni återinför denna möjlighet !!

  • Hej Rolf, tack för ditt inlägg.
    Som sagt, världsvädret finns i Startsidan, det är bara att söka efter den ort du vill ha utanför Sveriges gränser.
    Om det saknas en ort du söker efter, får du gärna höra av dig igen.
    Önskar dig en fortsatt bra fredag!
  • tack Anders, nu förstår jag, jag sökte på Korsika, men jag måste ha en stad, typ Calvi eller Bastia då funkade det
    hälsn  Rolf A
  • Hej.
    Min familj och jag håller på och planer en längre utlandsresa. Vi har ännu inte bestämt målet för resan och en av faktorerna som vi behöver väga in är om det brukar vara lämpligt väder på resmålet, vid tidpunkten för resan, så vi slipper hamna i en orkan eller en monsun.
    Har ni något material om väderlek i andra världsdelar/länder? Alternativt, har ni något tips på var man kan hitta den typen av information?
  • Hej Mats,
    Ledsen för ditt sena svar. Inlägget hade hamnat "mellan stolarna" och jag hittade det nu av en slump.

    Vi har prognoser för de mycket orter runt om i världen. Däremot så är prognoserna utanför Sverige endast datorprognoser, alltså ganska långt ifrån så pass detaljerade och bearbetade som de svenska till exempel.

    Jag brukar rekommendera att kolla med vår motsvarighet i det landet man ska till. Nu är det dock svårt att veta vad SMHI's motsvarighet i varje land heter, men så är brukar jag göra:
    Om det tex vore Spanien som brukar jag googla "spanish weather service" och i 9 fall av 10 så kommer man till rätt sida.

    Ha det fint!
    Hälsningar,