Var summeras inte nederbörd till "rätt" dag?

Hejsan,

jag har noterat att nederbörden som rapporteras en viss dag ibland kan komma från dagen efter (dvs efter midnatt). Exempel

Under torsdagen är prognosen 3.4 mm regn, men om man tittar på detaljerna så ser man att dessa 3.4 mm kommer kl 2.

Jag kan se på den första bilden att nederbörden är mellan lite olika tider varje dag, tex 9 maj är det ons 00-tor 00, men den 10 maj är det tor 00-fre 02. Det som står på sidan är alltså korrekt, jag förstår bara inte varför man inte alltid summerar nederbörden mellan 00-00.

mvh
/Torbjörn

Kommentarer

  • Hej Torbjörn, tack för din fråga.
    Våran data är i UTC-tid, men presenteras för användaren i användarens lokala tid. Det innebär för oss svenskar UTC+2 (svensk sommartid).
    Under vinterhalvåret kommer det att summeras kl. 01-01.
    Önskar dig en fortsatt bra onsdag!