Var kan jag hitta uppgifter om sur nederbörd?

Jag har försökt hitta historiska uppgifter om sur nederbörd i Sverige, men kommer bara till en sida där man måste logga in på Episerver och nu hittar jag inte ens tillbaka till den, kan ni hjälpa mig?

Kommentarer

  • Hej Elisabeth!

    Uppgifterna du söker kallas ”surt regn”. SMHI gör inga mätningar på detta men det gör Svenska Miljöinstitutet (IVL) se tex sidan om Krondroppsnätet där det finns data över pH mm.