Var hittar jag data gällande Höga Flöden Västerdalälven?

Var kan jag hitta årtal där Västerdalälven har
har haft höga flöden.
Jag söker data från 1850-talet och fram till idag.

Kommentarer

  • Hej Alf!
    De hydrologiska observationer som SMHI tillhandahåller går att ladda ned här:
    https://vattenwebb.smhi.se/station/

    Öppna den sidan, zooma in till Västerdalälven och klicka i rutorna för "Grundnät-Vattenföring" och "Nedlagda stationer". Då kommer du att se små ikoner för de mätningar som finns tillgängliga att ladda ned.

    Klicka sedan på varje ikon för att se vilken data som finns tillgänglig i Excelformat.

    Lycka till!
    /Ola

    Ola GIS- och databasexpert