Val av symbol för dagens väder.

Just nu 7/6 12:40 visar nya 10-dygnsprognosen symbolen Sol med vitt moln (3.png). Detta stämmer dåligt en dag med 17.1 mm regn och regn 00-14 och 20-24 (18 av dygnets 24 timmar). Enda intervall som har samma symbol är intervallet 14-17.

Ger lite fel intryck?

Kommentarer

  • Hej Kjell, tack för ditt inlägg!
    I 10-dygnsprognosen visas "dagsymbolen" vad kl. 14 (UTC+2) visar, och "nattsymbolen" visar vad kl. 02 (UTC+2) visar.
    Du har dock definitivt rätt i saken, det ger ett lite felaktigt intryck om det just under dessa tidssteg visar annat än vad dygnet generellt visar.
    Vi kommer att titta på det, och försöka få till en bättre översikt där det inte är så missvisande, dock kan jag inte utlova när​​​​ en sådan förändring sker.
    Önskar dig en fortsatt bra fredag!