Val av ort

Jag undrar varför SMHI anger Kilarne som min position när jag är i Bålsta 74631. Jag hittar inte Kilarne på någon karta. Intressant att veta hur positionssngivelsen fungerar.

Kommentarer

  • Hej Ursula,
    Jag får upp Kilarne, Håbo när jag söker i ortsök på startsidan. Det ligger nära Bålsta, Håbo. Varför du får Kilarne istället för Bålsta är att du just då är närmre Kilarne än Bålsta.
    Vänliga Hälsningar
    Therese
  • Hej Therese! Kilarne är enligt uppgift en gammal gård i Bålsta, Håbo kommun. Gården finns inte kvar, utan där ligger i princip Bålsta centrum nu. Ingen använder namnet Kilarne längre, och man är tvungen att leta i gamla historiska dokument för att hitta Kilarne. Ni kan gott ändra detta gamla namn.
    /Ulrika

    Ulrika Wandler
  • Hej Ulrika,

    Tack för du uppmärksammade oss på detta, vi ska titta vidare på det.

    Ha en fin dag!

    Vänliga Hälsningar
    Therese