Våghöjds angivelse färgskala och skalnivå

För havsprognosen har ni en färgskala för småbåtar som ger sig ut på Skagerack och kattegatt som är alldeles för otydlig.Det område på våghöjd som bör ha en tydlig färgskala är 0-1.5 m.DMI är betydligt bättre men den går att göra ännu bättre:)YR ganska dålig.Idag är det olika nyanser mellan vitt och mellan blått som är för otydligt.Signifikanta gräns linjer är också en bra hjälp typ DMI stegning 0,25m.
Uppdateringstidpunkt och nästa bör anges tydligare.För formalian så är det bra att definiera vad i avser med våghöjd.

Kommentarer

  • Hej Lars!
    Tack för att du hör av dig till oss! Vi tar med dina synpunkter i vårt fortsatta arbete.
    Hälsningar