Väderstatistik för senaste dygnet

Hej!
Det finns ju dagliga kartor över avvikelser för temperatur, nederbörd. Jag skulle önska och vilja föreslå att det införs dagliga dygnskartor med medeltemperaturen. Det skulle kunna använda olika linjer för att angränsa områdena. Ett område runt Kiruna har - 1, Östersund +2, Stockholmsområdet har +4 och Lund +6.

MVH Erik Pilbom

Kommentarer

  • Hej Erik,

    Tack för ditt förslag. Ja dagliga kartor på temperatur är något som skulle passa in att presentera här. Det har varit uppe på tal tidigare, och vi tar med oss ditt önskemål.

    Vänligen
    Sandra Klimatolog
  • Tack för svaret. Det hade varit kul om det blev av. Praoade som högstadielev på SMHI i Göteborg och hade en dröm om att bli meteorolog.

    Mvh Erik
  • Ja det tycker vi med. Vi har lagt dagliga kartor som förslag på produktutveckling, men det är förstås tid och resurser som avgör. Roligt att du gjort lite SMHI - praktik!
    Sandra Klimatolog
  • Tack, förstår detta.